כיצד נדע מהו ערוץ השיווק המתאים עבורנו ביותר? / מאת מילי פלד

שיווק

אפיקי שיווק ערוצי שיווק

 

במאמר זה אשתף מנסיוני כיצד חברות בוחנות ובוחרות באלו ערוצי שיווק להתמקד.
כמעט כל חברה, יזם וארגון משקיעים מאמצים בתהליכי שיווק, לטובת הרחבת פעילותם.
הגעה לקהלים וליעדים חדשים הינה חלק בלתי נפרד מהתפתחותו של כל גוף עסקי.
אחת הדילמות המרכזיות הניצבות בפני חברות היא היכן כדאי להשקיע, כלומר באלו אפיקים שיווקיים חשוב לפעול על מנת להגיע למכירות ולתוצאות אופטימליות.
קיים עושר עצום של אפשרויות, החל ממנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרים פופולריים המאפשרים פרסום, מיילים שיווקיים, כנסים, ארועים, מפגשים וירטואלים (וובינרים), שלטי חוצות ועוד.
פלטפורמה שמתאימה לחברה X, אינה בהכרח רלוונטית לחברה Y ולהיפך.
בעת קבלת החלטה לגבי אפיקי שיווק חשוב לקחת בחשבון מספר נקודות עיקריות:
ראשית, הערוצים השיווקיים שחברה בוחרת בהם צריכים להיות נגזרת ישירה של קהל היעד שלה. לכן, לפני שבוחרים ערוץ מסוים, הכרחי לשאול את עצמנו – מי קהל היעד והיכן קהל היעד שלי נמצא?
*לעתים, בכדי לקבל את התשובה לשאלה 'היכן קהל היעד נמצא' יש צורך בקיום מחקר או סקר מול אותו קהל. זהו שלב משמעותי, שחשוב לא להקל בו ראש.
ניתוח מושכל ומעמיק של קהל היעד הוא מפתח לבחירת ערוץ שיווקי נכון.
מעבר למיקום גאוגרפי (פילוח מדינות/איזורים) קהל היעד 'נוכח' ביום-יום במיקומים מסוימים – הן דיגיטלית והן פיזית. חשוב מאד שתהיה קורלציה חזקה בין הקהל ואורח החיים שלו לבין ערוץ השיווק בו נעשה שימוש.
אם החברה פונה לדוגמא אל קהלים מקצועיים, עם זיקה טכנולוגית, עליה לכוון לערוץ שיווק בו קהל זה פעיל – למשל רשת LinkedIn שהיא במהותה עסקית, או אתרי חדשות טכנולוגיים ייעודיים כדוגמת GeekTime (מכוון לקהלים מתחומי ההייטק, IT וכדומה).
חברה אחרת, תבחר לפנות לקהל צעיר, בעל זיקה לפעילויות חברתיות – במקרה כזה הערוץ שייבחר עשוי להיות רשת אינסטגרם או TikTok שיאפשרו חשיפה של המוצר/שירות מול הצעירים.
נקודה שניה שיש לבחון בעת בחירת ערוץ שיווקי – האם המטרה שלנו היא להגיע למכירות ספציפיות או להביא לחשיפה של המותג ולהרחבת המודעות לקיומו. גם למטרה זו יש השפעה על בחירת הערוץ.
לדוגמא, כלי ה- ReMarketing הוא אמצעי דיגיטלי חכם המאפשר להגיע לחשיפה בדיוק בפני קהל היעד הייעודי, שכבר הביע עניין בחברה, לרב בעלויות סבירות.
הרעיון ב- ReMarketing הוא הצגת תכנים/פרסומות בפני קהלים שכבר נוצר עמם קשר דיגיטלי ראשוני (למשל לאחר הקלקה מקורית על מודעה) – הדבר מחזק את החדרת המותג לאותו גורם וכפועל יוצא הוא גם יכול לתרום להשלמת תהליך רכישה/פניה לחברה.
נקודה שלישית שיכולה לסייע בקבלת ההחלטה היא חקר קצר הנוגע למתחרי החברה. היכן החברות המתחרות מפרסמות את פעילותן? אם חברות מקבילות משקיעות משאבים בערוץ מסוים, בעיקר לאורך זמן, אפשר להניח כי ערוץ זה מתאים ורלוונטי גם עבורנו. הדבר מצריך בחינה יסודית של ערוצים שונים, כדי לוודא אלו פעילויות המתחרה מבצע.
דוגמא המשקפת חשיבה כזו – חברה עסקית הוזמנה להשתתף במשלחת ישראלית ליעד אירופאי, ע"י הנספחות המסחרית של ישראל באיזור. ההבנה כי מתחרים של החברה לוקחים חלק במשלחת זו היוותה גורם משפיע בקבלת ההחלטות של החברה.
נקודה רביעית מתייחסת לשלב משמעותי, לאחר בחירת ערוץ שיווק – ביצוע מעקב וניתוח תוצאות תוך כדי ולאחר הפעילות/הקמפיין. אנאליזה ובחינת תוצאות יאפשרו לחברה לנתח מהי מידת האפקטיביות של אותה פעילות – להשוות בין ההשקעה לתוצרים ולקבל החלטות מבוססות יותר בעתיד.
ונקודה למחשבה, לסיום – ע"פ ביטוי מוכר מעולם הפרסום – 'המדיה היא המסר' – שיווק בערוץ מסוים יביא לתפיסה של המוצר/שירות שלכם בהתאם לתדמית שיש לאותו ערוץ. לכן חשוב לבחור אפיק שיווקי בעל תדמית חיובית, כזו שתהווה רוח גבית לפרסום/שיווק שלכם.
רוצים לשוחח ולקבל מידע נוסף אודות הנושא או היבטים אחרים מתחום השיווק/פיתוח עסקי?
חברי קהילת TAB, אשמח לעמוד לרשותכם, לטובת התייעצות.
מוזמנים ליצור קשר: מילי פלד – milli@millipeled.com  054-4946999.
 לאתר שלי מילי פלד

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.